Technische gegevens

Het schip heeft een dubbele eikenhouten romp.
Naast hout is uitsluitend niet-magnetisch metaal gebruikt zoals koper, brons, en aluminium om te voorkomen dat de magnetische mijnen konden reageren op het passerende schip.

Dit schip was uitgerust voor het vegen van verankerde, akoestische, magnetische- en contactmijnen in de kustwateren. 

Bouw: Boelwerf, BN1308, M927-SPA, te water gelaten in 1954
Afmetingen: 44 x 8,3 x 2,6 meter
Max Diepgang: 2,6 meter
Hoogte: 17,6 meter, waterlijn tot top mast
Waterverplaatsing: 345 ton

Voortstuwing:
Twee motoren, Type GM 8-268A, tweetakt Diesel, 8 cilinder in lijn, elk 440 Pk.
Twee schroeven individueel aangedreven door de hoofdmotoren.
BB schroef linksom draaiend; SB schroef rechtsom draaiend.
Twee identieke machinekamers waarvan de machinekamer met de hoofddiesels
voor de voortstuwing zorgen en de generator/veegkamer  voor de stroomopwekking voor het vegen van magnetische mijnen en de bediening van de veeglieren en winches.


Brandstofopslag:
28 ton Dieselolie
Snelheid: 12 knopen maximaal
Dienstsnelheid: 10,5 knopen
Bemanning: De oorspronkelijk bemanning bestond uit:
4 officieren, 5 onderofficieren en 30 bemanningsleden van diverse rangen
Totaal dus 39 bemanningsleden.